HU HOME e-mail sitemap
Ügyfélkapu







Az airplaNET levelezőszervereit a clamav vírusvédelmi

és SPAM asisstant spam szűrő megoldása védi.

Gyakran Ismétlődő Kérdések (antivírus)

Mit jelent az antivírus szolgáltatás?

Az új vírusszűrő megoldás feladata, hogy megakadályozza, hogy ismert vírusok jussanak az airplaNET központi mail szerverén elhelyezkedő postafiókokba. Ezáltal hozzájárul a felhasználók számítógépének és személyes adatainak védelméhez is. Az airplaNET alternatív Internet szolgáltató különösen nagy hangsúlyt helyez az információ-biztonságra, a vírusvédelem segítségével igyekszünk megóvni felhasználóinkat a vírusok okozta kellemetlenségektől és bosszúságoktól.

Mennyibe kerül a szolgáltatás?

A vírusszűrés minden a központi levelezőszerveren levő domain vedelmet biztositjuk, a központi levelező szerveren kezelt e-mail címmel rendelkező ügyfelünk számára ingyenes, abban az esetben is, ha saját domain névvel rendelkezik a felhasználó.

Hogyan működik a vírusszűrés szolgáltatás?

Az airplaNET által bevezetett központi vírusvédelmi szolgáltatás jelenleg a "mail.airplanet.hu" szerveren kezelt domain-ek alatti e-mail címmel rendelkező felhasználóink beérkező leveleinek automatikus, emberi beavatkozás nélküli vírusszűrését biztosítja. A vírusvédelem az alábbi szabályok alapján dolgozza fel a leveleket:

    1. Amennyiben rendszerünk a levélben vírust nem észlel, a levél változatlanul kerül továbbításra.
    2. Amennyiben a levélből a vírus eltávolítható, a rendszer a vírust eltávolítja a levélből, a címzett a vírusmentesített levelet kapja meg (A rendszer a levélben tájékoztatja a címzettet a vírus sikeres eltávolításáról). A feladó a vírusos levélben szinte mindig hamis, ezért a rendszer a feladómezőben szereplő címre értesítést NEM küld.
    3. Amennyiben a rendszer a levélben nem eltávolítható vírust észlel, (az ilyen levelekben jellemzően csak vírus található, használható tartalom nem,) a levelet a rendszer karanténba zárja, a címzettnek erről értesítést NEM küld. A feladómezőben szereplő címre NEM küld értesítést.
    4. Amennyiben a rendszer a levélben nem ellenőrizhető tartalmat észlel (pl. jelszóval védett ZIP állomány), a levelet továbbítja.
    5. Amennyiben az alkalmazott vírusvédelmi eljárás nem nyújt teljes körű, 100%-os védelmet az egyre gyorsabban megjelenő új vírusokkal szemben, ennek megfelelően előfordulhat, hogy a felhasználó vírusos levelet kap, vagy egy nem vírusos levelet a rendszer vírusosnak érzékel, bár ez utóbbinak nagyon csekély a valószínűsége. Mindazonáltal a fenti okok miatt a airplaNET nem szavatolja a vírusvédelmi rendszer hibátlan működését, és nem felel a vírusos levelek megjelenéséből, vagy a vírusvédelmi rendszer által vírusosnak észlelt levelek elveszéséből keletkező károkért.
Miért szűrjük a vírusokat?

Az airplaNET fontosnak tartja ügyfelei és saját hálózatának védelmét, és szolgáltatásainak állandó magas szinten tartását. A vírusok terjedése az Interneten manapság az egyik legnagyobb probléma, amivel a mindennapok Internet-felhasználójának szembe kell néznie. Cégünk ennek a problémának a megoldásában szeretne ügyfelei részére segítséget nyújtani. Az Általános Szerződési Feltételek (ÁSzF) alapján a Pannon Pipics Kft. jogosult a vírusok kiszűrésére.

Ki lehet kapcsolni ezt a szolgáltatást?

A szolgáltatás célja, hogy vírusvédelmet biztosítson és a vírusok okozta kellemetlenségeket megakadályozza, ezért a szolgáltatás nem kapcsolható ki.

Kinek küldenek figyelmeztető levelet?

A vírusszűrő szolgáltatás nem figyelmeztető levelet küld. A címzett minden esetben az eredeti, neki küldött levelet kapja meg, amiből, ha a levél vírust tartalmazott, a vírust rendszerünk automatikusan eltávolította, és egy figyelmeztetést tett a levélbe, hogy az vírust tartalmazott. Sok vírusos e-mail azonban nem hordoz értékes üzenetet, hanem csak magát a vírust, ezért csak a figyelmeztetés érkezik meg az eredeti címzettnek. Fontos, hogy a feladónak semmilyen esetben nem küldünk figyelmeztetést. A mai vírusok szinte mindegyike hamis feladót (From:) használ, tehát a figyelmeztetéssel csak azokat zavarnánk, akiknek semmi közük a vírusos levélhez.

Miért nem a feladót értesítik inkább?

A mai vírusok túlnyomó többsége hamisítja az általa küldött levélben szereplő "Feladó" címet. A vírusos levélben szereplő feladócím tulajdonosának szinte biztosan semmi köze a vírusos levélhez, az majdnem minden esetben egészen máshonnan érkezett.

Megoldható-e, hogy én ne kapjam meg a vírustalanított levelet?

A levelet önnek küldték, és automata vírusszűrő rendszerünk nem tudja eldönteni Ön helyett, hogy az a vírus nélkül tartalmaz-e az ön számára hasznos információt, ezért minden esetben továbbítjuk az eredeti levelet. Ha ezt nem tennénk, előfordulhatna, hogy egy egyébként fontos levél elvész, mert abba valahogy vírus került.

Milyen vírusok léteznek?

Nap mint nap új számítógépes vírusok bukkannak fel, ezért lehetetlen felsorolni az összes vírust, illetve azok tulajdonságait. Amennyiben a legújabb vírusokra, vagy egy-egy vírus tulajdonságaira kíváncsi, kérjük válasszon egyet az alábbi hivatkozások közül:

http://www.virushirado.hu
http://www.virus.lap.hu/
http://www.clamav.net/

Hogyan lehetséges, hogy ha válaszolok egy vírusos levél küldőjének, az hibaüzenettel visszajön?

Valószínűleg olyan vírus küldte az üzenetet, amelyik hamis feladócímet használ. A ma terjedő vírusok nagy része ilyen vírus.

További kérdéseim lennének!

Ha az itt szereplő ismertető nem adott választ az Ön kérdéseire, kérjük írja meg őket az antivirus@airplanet.hu címre, vagy keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Az airplaNET levelezőszervereit a clamav vírusvédelmi és SPAM asisstant spam szűrő megoldása védi.

 

Gyakran Ismétlődő Kérdések (spam)

Mi az AntiSpam szolgáltatás?

Az airplaNET AntiSpam szolgáltatása a központi mail szerveren elhelyezkedő elektronikus postafiókokba érkező levelek SPAM (kéretlen levél) vizsgálatát végzi. A szűréshez nyújt segítséget ez az oldal.

Mit jelent a SPAM kifejezés?

Olyan kéretlen levél, amelynek küldésére a postafiók tulajdonosa nem adott engedélyt feladójának.

A spam küldését sok ország törvényei tiltják (Magyarországon a 2001. évi CVIII. törvény), azonban az elektronikus levelezéshez használt SMTP protokoll hiányosságai miatt sokszor nehéz a feladó identitásának felderítése.

Hogyan működik az AntiSpam?

A beérkező leveleket az airplaNET által üzemeltetett SPAM asisstant AntiSpam szoftver automatikusan, emberi beavatkozás nélkül átvizsgálja, és amennyiben a szoftver - különböző szempontok alapján - spam-nek ítéli meg a levelet, a levelet változatlan formában karanténba helyezi. Amennyiben a levelet spam-gyanúsnak találja a szoftver, de nem egyértelműen spam, akkor pedig "[spam?]" jelölést tesz a levél "Tárgy" mezőjébe és változatlan formában továbbküldi a címzettnek.

Törli-e a leveleimet az AntiSpam szolgáltatás?

Az AntiSpam szolgáltatás semmi esetben sem töröl levelet.

Befolyásolja-e az AntiSpam az Antivírus szolgáltatást?

Nem befolyásolja, az AntiSpam és az Antivírus szoftverek együttműködnek.

Hogyan tudom külön mappába tenni a megjelölt leveleket?

Levelező programok beállításai:

Outlook Express 6.0 Magyar
Outlook Express 6.0 Angol
Netscape Messenger
The Bat
A szolgáltatás ellenére SPAM-et kaptam, és nem volt megjelölve. Miért?

Akárcsak a vírusok írói, a spamek küldői (spammerek) is folyamatosan változtatnak a technikájukon, a spamek tartalmán, ami miatt lehetetlen minden spamet kiszűrni. Annak ellenére, hogy az AntiSpam szoftver adatbázisa folyamatosan frissűl, mindig lesz olyan levél, amelyik átcsúszhat az ellenőrzésen.

Olyan levél lett megjelölve, ami nem SPAM. Miért?

Előfordul, hogy az AntiSpam szoftver tévesen ítél spam-nek egy-egy levelet. Ennek oka, hogy a levél több tulajdonságában hasonlít a spam-ekre. A levél azonban a "Tárgy" mező módosításától eltekintve teljes egészében az eredeti levéllel egyezik meg.

További kérdéseim lennének.

Ha az itt szereplő ismertető nem adott választ az Ön kérdéseire, kérjük írja meg őket az antispam@airplanet.hu címre.